Met Exomission heeft Monitrax de brandstof water emulsietechnologie ontwikkeld voor een toonaangevende emissiereductie en brandstofbesparing van verbrandingsmotoren. Dit gepatenteerde emulsieproces werkt voor alle motoren die het werkingsprincipe van een dieselmotor volgen.

Water in de brandstof is normaal gesproken slecht voor de motor. Echter doordat we een speciale emulsie van brandstof en water genereren, komt dit water nooit in aanraking met onderdelen van de motor voordat het de verbrandingskamer in gaat. In de verbrandingskamer zorgt het water voor een betere verbranding en een lagere temperatuur waardoor er een roetreductie optreedt tot 90%, een NOx-reductie tot 70% en het bespaart 4-8% brandstof.

Kortom, FWE is een uitstekende manier om zowel brandstof te besparen als emissiereductie te bereiken.

Hoe werkt exomission?

  • Omleiding van brandstofleiding in de ExoMission FWE.
  • Toevoegen van het Water aan de Diesel-Brandstof.
  • Productie van een fijn verdeelde, homogene Diesel-Water-Emulsie.
  • Terugvoer van de Emulsie naar de brandstofpomp.
  • Verbranding van de Emulsie in de verbrandingskamer.

Het proces in de Verbrandingskamer

asd
  • Water verdampt veel sneller en explosiever in de verbrandingskamer dan onbehandelde dieselbrandstof.
  • De dieselspray uit de verstuiver wordt in nog kleinere druppels „opgesplitst“. Hierdoor ontstaat er een beter, homogener brandstofmengsel met meer oppervlakte voor het hechten van zuurstof met brandstof.
  • Vet brandstofmengsel wordt drastisch verminderd.
  • Er ontstaat een massale reductie van roetopbouw.
  • Een betere verbranding leidt tot een hoger motorrendement waardoor de CO2 uitstoot daalt en er brandstof wordt bespaard.
  • Het water in de emulsie zorgt voor een lagere verbrandingstemperatuur wat leidt tot lagere uitstoot van NOX.

De voordelen van exomission t.o.v. andere technieken:

  • De nabehandeling van uitlaatgassen door een SCR-installatie veroorzaakt een hoger brandstofverbruik als gevolg van tegendruk in het uitlaatsysteem.
  • Roetfilters moeten om de 1.000 tot 3.000 bedrijfsuren worden verwijderd en gereinigd door asophoping.
  • SCR-Systemem gebruiken dure waterige ureumoplossing (AdBlue®), om de Stikstofoxide te reduceren.

De ExoMission FWE-Techniek heeft de volgende voordelen t.o.v. bovengenoemde systemen:

  • Geen extra tegendruk in het uitlaatsysteem.
  • Lage bedrijfs- en onderhoudskosten.
  • Een lager brandstofverbruik!!
  • Beschermt het milieu en bespaart tegelijkertijd.
arrow

Toepassingen van Exomission:

De toepassingen van Exomission zijn divers. Enkele voorbeelden:

  • Diesel generators
  • Diesel aangedreven treinlocomotieven
  • Landinstallaties
  • Zeegaande schepen
  • Binnenvaartschepen

Binnenvaartschepen

Milieuvriendelijk met Rendement!

monitroxx
logo

Wij inventariseren graag welke mogelijkheden er zijn voor uw toepassingen!

image-back

Referenties:

Ook deze binnenvaartschepen besparen reeds:

image-1

TMS Rudolf Deymann hoofdmotor: Wärtsilä 6L20 1.076 kW 110 m 2.322 to.

image22

MS Aarburg  hoofdmotor: ABC MDZC-166 A 1.325 kW  135 m ● 3.297 to.

qeqwe

Imperial GAS 74  hoofdmotor: 2 x Mitsubishi 634 kW ● 85 m ● 1.158 to.

Zo ziet het eruit

De Basismodule van ExoMission FWE

arrow-1

Sneller gaat het niet

Installeren modules – Aansluiten – Afstellen - Klaar

asda

Aansluiten en klaar

Power en gegevensoverdracht aansluitklaar met stekkers

adasad

Simpel of dubbel?

Tankmodule

ytr

Water preparatie!

De nieuwe modulaire Watervoorbereiding

Afstel- en aansluitklaar

  • Het voorfilter beschermt de pomp voor grote vervuiling.
  • De pomp levert constante druk voor de waterbereiding.
  • De UV-C-filter elimineert biologische bestanddelen in het water.
  • Het fijnfilter verwijdert de dode bestanddelen en overgebleven sedimenten.
zxc

Water preparatie!

De nieuwe modulaire watervoorbereiding

Afstel

Water preparatie!

De nieuwe modulaire Watervoorbereiding

water

Water preparatie!

De nieuwe modulaire Watervoorbereiding

water-2

Een investering die dubbel rendeert

ecologisch en economisch

  • Tot 90% roetreduktie
  • Tot 70% NOx-reductie
  • Tot 8% minder brandstofverbruik
  • Tot 8% minder CO2-emissie
  • Korte terugverdientijd (ROI)
  • Hoog rendement
nadeem
logo
mag1
mag2
mag3
mag4
asdasd
mag5
mag6
mag7
mag8
mag9